ولی فقیه وبصیرت و روشن بینی

بصیرت و روشن بینی

بصیرت و روشن بینی برای ولی فقیه لازم است؛یعنی زمانی که به دلیل شبهات، تشخیص سره از ناسره و حق و باطل برای مردم حتی خواص سخت و ناممکن باشد،امام امت با روشن بینی بتواند آن ها را از یکدیگر تشخیص بدهد.راهکار این بصیرت و روشن بینی را خداوند در قرآن کریم چنین بیان می‌ فرماید:«یا ایها الذین آمنوا إن تتقوا الله یجعل لکم فرقانا(انفال:29) ای کسانی که ایمان آورده اید،اگر تقوای الهی پیشه کنید،خداوند برای تشخیص حق از باطل،به شما روشن بینی می دهد».
امام خامنه‌ای بر اثر تقوا و پرهیزگاری توانسته به معرفت هایی دست یابد و روشن بینی هایی را بروز دهد که حیرت همگان را برانگیزاند.وقتی در جنگ سی و سه روزه عرصه بر حزب الله لبنان تنگ می شود،سید حسن نصرالله با دوستانش تصمیم می گیرند عقب نشینی کنند.پس از این جمع بندی به ایران می آیند و با مسئولان ایران در این باره مشورت می کنند و باز هم به این نتیجه می رسند.ایشان در این باره می گوید:
خدمت حضرت آقا رسیدیم. شرایط را به ایشان توضیح دادم. وقتی طرح عقب نشینی را مطرح کردم،آقا فرمودند:«شما حق عقب نشینی ندارید». من گفتم:«با مسئولان ایرانی صحبت کردیم.»ایشان فرمودند:«اشتباه کردند.شما حق عقب نشینی ندارید. بروید مقاومت کنید».وظیفه شرعی ما تبعیت بود و گفتم:«چشم.مقاومت می کنیم».در دلم گفتم ما شهید می شویم و این جریان می خوابد.
نماز ظهر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای خواندیم.ایشان بین نماز ظهر و عصر به ما رو کردند و فرمودند:«عن قریب شما پیروزی را خواهید دید و همه شما در این پیروزی زنده خواهید ماند».این نوید در دل ما بود و به لبنان رفتیم و مقاومت کردیم، تا اینکه عقب نشینی فضاحت بار دشمن اتفاق افتاد.با خود گفتم:آقا دو تا نوید به ما دادند:یکی نوید پیروزی و دومی نوید زنده بودن ما که در این پیروزی بود.پس از پیروزی دیدم تمام کسانی که در آن دیدار حضور داشتیم، زنده ایم.


منبع:کتاب جلوه آفتاب،علی احمدی خواه،ص351
گردآورنده:معصومه آزادی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.