دشمن ظالم و یار مظلوم بودن؛ راهبرد کلی نظام جمهوری اسلامی

دشمن ظالم و یار مظلوم بودن؛ راهبرد کلی نظام جمهوری اسلامی

آنچه ما تصور می‌کنیم که وظیفۀ ماست، وظیفۀ مجموعۀ مسئولان کشور است، وظیفۀ دولت جمهوری اسلامی است؛ این است که این سه مؤلفۀ بزرگ را برای همۀ تصمیم گیری‌ها و همۀ اقدام‌ها در نظر داشته باشد:
مؤلفۀ اول عبارت است از آرمان‌ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی که این اهداف و آرمان‌ها مطلقاً نبایستی از نظر دور بشود که آرمان نظام جمهوری اسلامی را می‌شود در جملۀ کوتاه «ایجاد تمدن اسلامی» خلاصه کرد….
مؤلفۀ دوّم عبارت است از راه‌هایی که ما را به این اهداف می‌رساند؛ [یعنی] راهبردهای عمومی و کلی. این راهبردها را بایستی شناخت. تکیۀ بر اسلامیت، ملاحظۀ ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون. اینکه فرمود: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» [1]
این یک وظیفه است. این یک راهبرد کلی است.
راهبرد تکیه به آراء مردم و آنچه که مردم سالاری را تشکیل می‌دهد و راهبردهایی ازاین قبیل، این‌ها سیاست‌های کلان و اساسی و راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است برای رسیدن به آن آرمان ها: کار عمومی، تلاش عمومی، ابتکار عمومی، وحدت ملی و ازاین قبیل چیزهایی که وجود دارد. [2]

پی نوشتها:

[1] . با ستمکار در پیکار باشید و ستمدیده را یار (نهج لبلاغه، ترجمۀ سیدجعفر شهیدی، نامۀ ۴۷).

[2]. بیانات در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۴شهریور۱۳۹۲.

منبع:فجر بیداری انقلاب اسلامی -اداره تولیدات فرهنگی- صفحه ۶۰

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.