موضوع: "بدون موضوع"

فرشته بیکار

روزی،مردی خواب عجیبی دید.او خواب دید که در نزد فرشتگان است وکارهای آن ها را نظاره می کند.هنگام ورود،دسته بزرگی از فرشتگان رادید که سخت مشغول کارند وتندتند نامه هایی را که با پیک ها از زمین می رسند،باز می کنند وآن ها را داخل جعبه می گذارند.

مرد از فرشته پرسید:-شما چه کار می کنید؟

فرشته در حالی که داشت نامه ای را باز می کرد،گفت:-این جا بخش دریافت است.ما دعا ها وتقاضا های مردم از خداوند را تحویل می گیریم.

مرد کمی جلوتر رفت.باز تعدادی از فرشتگان را دید که کاغذ هایی را داخل پاکت می گذارند وآن ها را با پیک هایی به زمین می فرستند .

مرد پرسید:-شما چکار می کنید؟یکی  از فرشتگان با عجله گفت:-این جا بخش ارسال است وما الطاف ورحمت های خداوندی را برای بندگان می فرستیم.

مرد،کمی جلوتر رفت.دید فرشته ای بیکار نشسته است.مرد با تعجب از فرشته پرسید:-شما چرا بی کارید؟

فرشته جواب داد:-این جا بخش  تصدیق جواب است .مردمی که دعا هایشان  مستجاب می شود،باید جواب بفرستند،ولی فقط عده بسیار کمی جواب می دهند.

مرد ازفرشته پرسد:-مردم چگونه می توانند،جواب بفرستند؟

فرشته پاسخ داد:-بسیار ساده.فقط کافی است بگویند،«خدایا شکر»

پند:گاهی لازم است به خاطر بسیاری از نعمات داده شده وداده نشده ی خداوند،دست شکر به آسمان گیریم،شاید که نداده ها نیز داده شود.

«خدایا از تمام نعماتی که به ما عطا کرده ای،تورا سپاس گزاریم.»

منبع:پند های حکیمانه ،منتخبی از دیوان عابد.

نشست سیاسی با موضوع نقش الگویی حوزویان درجریان فعالیت های انتخاباتی

با توجه به اهمیت  رسالت پیشتازی حوزه های  علمیه  درقبال امر خطیر انتحابات و همچنین تاکیدات و توصیه  های  مقام معظم رهبری (دامت برکاته) پیرامون حضور فعال درصحنه انتخابات  و انتخاب اصلح با توجه  به معیارها و شاخص های  صحیح انتخاباتی ، نشست سیاسی  در محل مدرسه علمیه  امام خمینی (ره) کرمانشاه با حضور کارشناسی سیاسی  برنامه  جناب آقای  موسوی ساعت 14/30   روز یک شنبه  29/2/92  به مدت  2 ساعت  برگزار  گردید .

موسوی  ضمن  تبیین  چرایی  دوره ای  بودن  زمان  خدمت  گزاری   مدیران ارشد من جمله  ریاست  جمهوری  ومخاطرات ماندگاری  جایگاه های  اجرایی ، حضور در صحنه انتخابات را اتحاد ملی خواند و عنوان کردند که عدم حضور آگاهانه  در پای صندوق  های  رأی ، تایید دشمنان  خارجی است ودر حال حاضر دشمنان با انتخاب یک یا دو گزینه ی  نامزد ریاست جمهوری و بزرگ نمایی  مشکلات داخلی  و غیر قابل حل شدن  مشکلات اقتصادی ، ناامیدی و یأس را دربین مردم رواج می  دهند  که باید توسط مبلغان و سفیران حوزه  های  علمیه  ، حربه های  دشمنان بی  اساس گردد و ضمن تبعیت از مقام عظمی   ولایت  ودرنظر گرفتن معیارها وارزش هایی که در قانون اساسی لحاظ گردیده  ، همچنین نظر شورای  نگهبان ، نامزد اصلح ریاست جمهوری  انتخاب شود

ماستمالی کردن

هنگام  عروسی محمد رضا شاه   پهلوی وفوزیه  چون قرار بود میهمانان مصری عروس به وسیله  راه آهن جنوب  تهران وارد شوند از طرف دربار وشهربانی دستور صادر شد که دیوارهای تمام  خانه های  مجاور خط راه آهن را سفید کنند . در یکی از دهات چون  گچ در دسترس نبود  بخشدار دستور می دهد  که با کشک وماست  که در آن ده فراوان بود  دیوارها را موقتا سفید کرده  وملستمالی کنند .

از ماست که بر ماست

درخت جوانی  پیش درخت  پیری  رفت  وگفت : خبر داری که چیزی آمده که مارا می  برد  . درخت پیر گفت : برو ببین از ما هم چیزی همراه او است  ؟  وقتی که درخت جوان  رفت دید دسته ی  اره و دسته ی  تیشه از چوب  است  .  آن وقت  آمد و گفت : دسته ی  اره و تیشه از چوب  است . درخت پیر  آهی  کشید و گفت  : از ماست که بر ماست

1 3 4